هیئت یالثارات الحسین(ع) زنجان

(تنها وبلاگ رسمی هیئت)

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

گوش به فرمان ولی

۱۳۹۶/۰۸/۲۳

بیانات در دیدار سران سه قوه و جمعی از مسئولان نظام


بسم الله الرّحمن الرّحیم

 لازم میدانم غم عمیق خودم و مسئولین کشور را از حادثه‌ی بسیار تلخ زلزله در کرمانشاه ابراز کنم. مردم دلاور و مرزبانان دلیر استان کرمانشاه، در این حادثه، مصیبت‌زده و داغدار شدند؛ ما در غم آنها، با آنها شریک هستیم. البتّه همه‌ی این مصائبی که در دنیا بر انسانها وارد میشود، در نزد پروردگار پاداشهایی دارد؛ خداوند متعال جبران میکند این مصیبت‌ها را؛ ولی خب، داغ عزیزان، خیلی سخت است؛ دشواری فقدان عزیزانی که در این حادثه‌ی زلزله، در شهرهای استان کرمانشاه یا روستاهای آن به لقاءالله پیوستند و از دنیا رفتند، تلخ است؛ هم برای کسان خودشان خیلی تلخ است، برای ما هم تلخ است. امیدواریم خداوند متعال به این خانواده‌ها صبر بدهد، بر دلهای آنها سکینه و آرامش را از سوی خودش نازل کند، و چشمهای آنها را با لطف و رحمت خودش روشن کند و به آنها عوض خیر بدهد؛ هم در دنیا، هم در آخرت.

 البتّه این حوادث، تأثیر دیگری که دارد این است که خون را در رگهای مجموعه‌ی جامعه‌ی اسلامی کشور به حرکت درمی‌آورد؛ همه را وادار میکند به حضور در صحنه‌های همیاری و محبّت و برادری که در این کشور وجود دارد. ما امیدواریم که ان‌شاءالله این حادثه بتواند، هم برای مردم عزیز کرمانشاه، مردم دلاور کرمانشاه، مردم سرزمین پهلوان‌پرور کرمانشاه، ان‌شاءالله شامل و حامل برکاتی باشد، و هم برای ملّت ایران و بخصوص مسئولین کشور -[که برای آنها] یک آزمایش الهی است- برای آنها هم ان‌شاءالله میدان ادای وظیفه و مسئولیّت باشد. در این دو روز، مسئولین کشور در منطقه حاضر شدند و همدردی کردند. امروز آقای رئیس‌جمهور و بعضی از وزرای محترم در کرمانشاه بودند، با مردم همدردی کردند؛ امیدواریم ان‌شاءالله این همدردی‌ها در عرصه‌ی عمل و کمک، همچنان با قوّت ادامه پیدا کند و مشکلات و درد و رنجی که برای آنها در این هوای رو به سردی -که فصل هم فصل دشواری است- پیش آمده، ان‌شاءالله کم کند.

والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته

منبع:سایت مقام معظم رهبری
۲۴ آبان ۹۶ ، ۱۳:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
لبیک یا مهدی

با سربازان امام زمان (عج)





مرغابی امام زمان عج...


#غواص_شهید شهید یوسف قربانی...
او در لشکرهای 17 علی بن ابی طالب و 31 عاشورا خاضعانه و غریبانه بدون آنکه مسئولیتی داشته باشد خدمت می کند.
از جمله نیروهای شجاع و کارآمد، اطلاعات و عملیات گردان همیشه خط شکن حضرت ولیعصر (عج) #استان_زنجان بود که در عملیات های آبی و خاکی، والفجر هشت (بهمن ماه 1364، منطقه اروند رود، فاو) و کربلای پنج (دی ماه 1365، منطقه عمومی شلمچه) در ماموریت های شناسائی و جمع آوری اطلاعات، از مناطق پدافندی دشمن و درهم شکستن خطوط مستحکم نیروهای بعثی، در کسوت یک #بسیجی_غواص حضوری چشمگیر و نقشی تاثیرگذار در پیروزی ها و مقاومت های بچه های دلاور گردان داشت.

بالاخره در #عملیات_کربلای5 هنگام فتح پاسگاه کوت سواری عراق در شلمچه به شهادت میرسد.چند دقیقه قبل از عملیات، یکی از همرزمان خبرنگارش از او می پرسد: آقا یوسف غواص یعنی چی؟ او پاسخ می دهد: غواص یعنی مرغابی امام زمان (عج).
خاطره ای از شهید:
بعد از #عملیات_ولفجر۸ بخشی از پدافند فاو دست گردان ما بود. من و یوسف توی اطلاعات و عملیات کار می کردیم. هر روز گزارش می بردیم به فاو. موقع برگشتن به ایستگاه صلواتی بچه های شیراز سر می زدیم، فالوده شیرازی همیشه آماده بود. به همین خاطر بین من و یوسف جهت بردن گزارش رقابت بود. هر روز می دیدم یوسف گوشه ای از سنگر نشسته و نامه می نویسد. با خودم می  گفتم یوسف که کسی را ندارد! برای چه کسی نامه می نویسد؟ آن هم هر روز. یک روز هنگام برگشتن از فاو گفتم: یوسف نامه ات را پست نمی کنی؟ دست مرا گرفت و قدم زنان کنار ساحل اروند برد. نامه را از جیبش در آورد، ریز ریز کرد و توی آب ریخت. چشمانش پر از اشک شد و آرام گفت: من برای آب نامه می نویسم، کسی را ندارم که...

۲۴ آبان ۹۶ ، ۰۶:۴۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
لبیک یا مهدی

با پیرغلامان حسینی


نتیجه تصویری برای حاج سید عزت الله حری

استاد حاج عزت الله حری


استاد حاج سید عزت ا… حری از مداحین اهل بیت (ع) روز پنج‌شنبه ۱۹ اسفندماه، در سن ۶۸ سالگی در شهر زنجان درگذشت.

سید عزت ا… حری، فرزند استاد کربلایی سیدباقر حرّی متخلص به اقبال زنجانی از شاعران به‌نام اهل‌بیت (ع)، در سال ۱۳۲۱ در زنجان چشم به جهان گشود و با توجه به محیط معنوی که در خانواده وی حاکم بود، از سن نوجوانی به مدح و ثنای ائمه اطهار خصوصاً امام حسین (ع) پرداخت.

حری در مداحی‌های خود عمدتاً از اشعار اساتیدی چون مرحوم رحیم منزوی، انوار اردبیلی و نیز ولی ا… کلامی بهره می‌جست. او که فرهنگی بازنشسته نیز بود، عمدتاً در هیئت‌های مذهبی که جوانان پایه‌گذار آن بوده‌اند، حاضر می‌شد و برای رشد و تعالی این هیئت‌ها تلاش می‌کرد

۲۳ آبان ۹۶ ، ۲۲:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
لبیک یا مهدی

تا قلم دست گرفتیم،نوشتیم ح س ی ن




ما خانوادگی به شما مبتلا شدیم

از بَدو تولد ز شما آشنا شدیم

ما را غلام درگه تان آفریده اند

شکر خدا ک سینه زن روضه ها شدیم

 

عمری به زیر پرچمتان خورده ایم نمک

حمدوثناء که سایه نشین شما شدیم


اما به دلم غصه ها ک خانه کرده است

دوری زشما دل منو دیوانه کرده است

کی میشود بیایم و دل عقده وا کند

عکس حرمت دیده و بهانه کرده است


حسرت به دلم مانده روضه خوانی و حرم

لطفی نما به من ای شاه ذوالکرم

جانا قَسمت میدهم به جان مادرت

دست نوازشی تو بکش شاه بر سرم


ای خوب من حسین همه هستی فدای تو

جان و سر و تنم به فدای لوای تو

آقا پدرو مادرم فدای اصغرت

دارو نداره من همه وقف عزای تو


شاعر هم هیئتی: اقای حیدری



۲۳ آبان ۹۶ ، ۱۵:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
لبیک یا مهدی

سرود پایانی هیئت

ابی عبدالله یا حسین اب عبدالله( 2بار)

آخر یه روزی میرسه مهدی صاحب الزمون

با پرچم یا لثارات راه میندازیم یه کاروون

میریم به مکه مدینه . کرب وبلا سقا خونه

آی عاشقا ضریح میسازیم برای قبر فاطمه . برای قبر فاطمه


ابی عبدالله یا حسین اب عبدالله( 2بار)
۲۲ آبان ۹۶ ، ۲۱:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
لبیک یا مهدی